lite frågor och svar

Lina ville att jag skulle svara på dethär, så det får jag väl göra:)

1 - Hur länge har du bloggat?
först började jag i juli 2006, men det höll inte så länge. började blogga ordentligt november 2007

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
hade ingen bild av det skulle ja tro.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
jag är faktikst inte förälskad i någon blogg. jag bara läser en massa för jag är nyfiken, hahahah.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
tjaa, dom allra första i novemver är bra. sen blir det mest massa skrivade om dumpningen..men,men. 
  
5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 
inte så många, 5-6 st kanske.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

dom flesta är helt vanliga "vad jag gjort idag-blogg". men linas är ju lite annerlunda, hon har det mesta i sin:)
 
7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. 
det måste vara lina, hon är rätt olik mig ändå..eller har blivit det dom senaste åren..hihi.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
oj, vad svårt. jag har ju inte så många att välja mellan.. haha, jag hoppar denhär

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom flesta gillar det..lite vanlig "sara-uppdatering" ungefär.:P.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
inte vet jag, det får man ju fråga dom..! Tycker ni de??

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
jag nämner inte mycke om mitt privatliv längre om jag ska va ärlig..vill inte blotta mig helt ..vill gärna ha lite för mig själv,  man vet ju inte vad för snokare som läser. haha. Men är det något "privat" ni är nyfikna på så är det bara att fråga!

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Min pojkvän, han vill inte.. och jag  accepterar det. Har inget behov av att blogga om det ändå..har så mycket annat att skriva om ju:P

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
-

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja ganska bra kan man nog..


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej. men alla bloggar som jag läser vet ja vilka dom är och har träffat någongång:)
(förutom då när jag har tråkigt och läser lite olika bloggar, haha)

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
haha, jag vet inte vad som skulle vara farligt direkt. men man vet aldrig

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
njä, eftersom det inte är så många som kommenterar här så, (skärpning)

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
det gör ja inte. jag har skrivit dumma saker, men jag står för dom:D

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
ja man är ju lite beroende. haha.
och ibland får man ångest om man inte hinner skriva:P

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
ja, det hoppas man på ialf. 2 år är en lång tid, förhoppningsvis ser inte i mitt liv ut som det gör idag, hihi.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
 
så blir det säkert. Många bloggar nuförtiden

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
 
man får skriva av sej helt enkelt..och det behövs :)

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
man kan hålla sej uppdaterad typ. sjukt najs.

24 - Nämn några bloggare som du vill ska svara på enkäten. 
Emma, erica , jessica . det får räcka :)

puh, det var jobbigt!


Kommentarer
Postat av: Erica

Åh orka att jag ska göra det :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback