Energidryck!

Så rädd som jag var när klockan var 6.20 imorse, så rädd har jag aldrig varit! jag hade precis ätit min macka och rest mig upp för att läsa ett sms på pappas telefon när hela huset helt plötsligt skakade som fan!
Tur att jag hade pappa där i köket, för hade jag varit ensam  hemma vet jag inte vad jag skulle gjort! Ialf, vi visste inte alls var det var, pannan som smällt? Skorstenen trillat ner? Flygplan nära huset? Många tankar slog runt i huvudet..var det bara vårt hus? Vi ringde grannen och frågade om dom också kännt något...det hade dom. så antagligen var det väll en jordbävning..Men i Sverige liksom? ialf, pappa fick köra mig till jobb för jag var helt rädd och skakig fortfarande..lyssnade på radion hela vägen dit där det sas att det varit en jordbävning! Hela dagen har jag lyssnat på radion och hört på folk historia.. den 16/12-08 kommer folk minnas länge.

Har varit ensam på jobb nu både mån/tis..drygt..har haft fullt upp har inte kunnat förbereda alls inför julmaten imorgon! men det ska vi nog lösa, några bröd blev inte heller bakade, tyvärr!
Jag slipper åka iväg på möte imorgon, vilket är skönt:) Slutar halv tolv men kommer nog stanna kvar lite och förbereda till torsdagen,,ska försöka slita så tidigt så möjligt ialf, sen så ska jag och han baka lussekatter..(jag vet, kanske lite sent .. haha)
Efter imorgon är det bara 4 jobbdagar kvar innan ledighet, snacka om att jag räknar ner..och ändå är det en helg i mellan! HÄRLIGT!

Jag gjorde ett misstag för en halvtimme sen...satt och  åt popcorn, blev törstig som fan, som man brukar bli när man äter det...orkade inte ta mig ner till kylskåpet för att hämta dricka..så jag tog vad ja hade i hyllan, energidryck..hmm, inte bra att dricka det innan man somnar kom ja på..lite sent såklart!
Så jag känner mig lite speeedad just nu..kanske rent av därför jag skriver så mycket, ha!
men, jag borde sova..jobb imorgon och mycke som ska göras!

föresten har jag packar in lite julklappar idag, sånt är skoj tycker jag.. ialf i början , sen vill man mest bara bli färdig.
Har inte handlat alla julklappar än.
behöver 1 liten tilll syrran och sandra,
Pappa har jag inte heller..han är skitsvår.
till han dära blir det svårt..men mamma handlar det jag sagt till henne imorgon, så får han bli glad för de:P
mammas är nästan klar, vet vad ja ska handla ialf.
Anna behöver också en grej till..
sen är det broren med. SKITsvårt

Fan har ju mycket kvar. haha.

nä  sängen, först ska tänderna borstat!

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, ja tänkte precis säga att du hade mycket kvar att handla.. =) Det lilla extra till erik är handlat nu! Jag är helt klar.. så skönt! Kul med ett långt inlägg =) Ses på lördag!Puss

Postat av: Erica

Jag var ensam hemma när det hände!

2008-12-17 @ 16:13:50
URL: http://ericajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback